18 Wheels of Steel: American Long Haul

Pokud si nezvolíte časově náročnou samostatnou jízdu, je jedinou možností zahájení vlastní kariéry řidiče. V ní začínáte podle zvolené obtížnosti s určitým obnosem v kapse a případně bankovním úvěrem, který je nutno splácet. Majetkem vaší firmy je obyčejný tirák, jenž slouží jako zdroj příjmu. V notebooku si posléze najdete dostupné zakázky, naložíte náklad a poté ho v pořádku dovezete tam, kam si zákazník přeje. Postupem času si lze vydělat na modernější a výkonnější tahače a případně najmout další řidiče, kteří pro vás za mzdu budou jezdit a zajišťovat další zakázky. Cíl hry není pevně stanoven, zkrátka jezdíte napříč státy z města do města a současně rozšiřujete své přepravní impérium o další zaměstnance, dokud vás to baví. O adrenalinovou záležitost se tedy rozhodně nejedná. Ve své podstatě jde o velmi rozvláčnou hru, jež dokáže zaujmout jen opravdové nadšence kamionové přepravy. I jízda mezi blízko vzdálenými městy totiž vyjde na desítky minut a dlouhé trasy klidně i na pár hodin! Pokud vás zdlouhavost kariéry příliš neláká, lze využít i již zmíněné samostatné jízdy. V patřičném menu si jen nadefinujete trasu z libovolného města až do cílové destinace a bez omezení je i výběr auta a převáženého nákladu. V tomto módu se logicky o nic dalšího nestaráte a volby typu management zakázek, vozového parku či najímaní zaměstnanců jsou pro jistotu zcela nepřístupné. Více herních možností už American Long Haul nenabízí, protože multiplayer podporován není a další herní módy k dispozici také nejsou.

Ruch amerických dálnic

Jelikož jsme se minulým dílům u nás moc nevěnovali, je na místě trochu rozvést, jak vlastně funguje zdejší herní systém, potažmo život na silnicích. Nutno podotknout, že mapa zahrnující celé Spojené státy, Kanadu a také část Mexika je opravdu úctyhodná a projet jí křížem krážem je záležitost na řadu večerů. Všude se logicky setkáte s čilým dopravním ruchem, všudypřítomnými zácpami či spletitými dálničními uzly a nájezdy. I když máte možnost zapnout si něco na způsob GPS, stejně není orientace na silnicích úplně jednoduchá. Dalším důležitým aspektem je nutnost respektovat dopravní předpisy. Což znamená například nepřejíždět přes plnou čáru, na křižovatkách jezdit pěkně jen na zelenou apod. Lehko se to řekne, ale třeba na úzké silnici se vytočit s dlouhým návěsem a nepřejet do protisměrného pruhu je mnohdy velký problém. Stejně tak krátké intervaly, kdy svítí zelená, jsou až zarážející. Přitom stačí jen lehce probrzdit a trochu přejet čáru křižovatky na červenou a už jste rázem policií nejhledanější řidič v celých státech. A to i v případě, že se široko daleko od místa přestupku nevyskytuje žádný strážce zákona. Klidně můžete stihnout přejet do dalšího města nějakých třicet mil a stejně vás kvůli takové prkotině nepřestanou hledat a následnému flastru v podobě až několikatisícové pokuty (v dolarech) se nevyhnete. Výše pokut je podle mého vůbec velmi přehnaná.

Neukáznění řidiči

O to víc zamrzí, že umělá inteligence ostatních účastníků provozu je skoro nulová. Auta ovládaná počítačem sice nikdy na červenou nejedou, ale o plynulosti dopravy si můžete nechat jen zdát. Jako jediní účastníci provozu jste ke všemu nuceni respektovat stanovené rychlostní limity, takže ve městě, kde je povoleno 45 mil za hodinu, se kolem vás všechny ostatní auta míhají naprosto nepřiměřenou rychlostí. Jakékoli vaše porušení povolené rychlosti je ale ihned penalizováno rychlým nabíháním ukazatele hledanosti. Některé automobily navíc vyloženě ohrožují vaši bezpečnost, když třeba nečekaně odbočují na křižovatce doprava z levého jízdního pruhu a vůbec jim nevadí, že to z boku do vás na plný plyn naškvaří. Stejně nepochopitelné je, když si to na dálnici pěkně rozjedete, všechno kolem hezky ubíhá a najednou to před vámi jiné auto zcela bezdůvodně zašlápne skoro na místě, aniž by k tomu mělo nějaký důvod. Ubrzdit následně váš mnohatunový kolos je pak skoro nemožné, takže následuje větší či menší ťukanec. Na druhou stranu, model poškození je zde asi jen do počtu. Vizuální deformaci vozidel jsem nezaznamenal vůbec a i čelní střet s jiným tirákem vám užere na stupnici „života“ vašeho tahače jen pár dílků. Daleko háklivější je ale návěs s nákladem. Tomu stačí i přejetí několika obrubníků a už vám stupnice poškození pěkně nabíhá.

Nic pro příznivce simulátorů

Jízdní model je jedním slovem arkádový. American Long Haul proto nemohu přirovnat k simulátoru, ani kdybych přimhouřil obě oči a ještě si přes ně dal klapky. Je sice fajn, že můžete používat funkční blinkry, stěrače, přepínat pěkně dálková a potkávací světla, ale chování vozu na silnici vypovídá o absenci jakýchkoli reálných prvků či vlivů. Alespoň, že se musíte během cestování starat o opravy svého vozu, rovněž doplňovat pohonné hmoty a také dodržovat předepsaný odpočinek tím, že pravidelně zastavujete v motelech a dáváte si pěkně dvacet. Zajímavé ovšem je, že se vlastně dá zastavit na přespání úplně kdekoli, klidně i uprostřed silnice, ničeho se tím nedopouštíte. V ostrém kontrastu s arkádovým modelem jízdy je ovšem parkování návěsu k vykládacím rampám. Osobně jsem si musel v některých krkolomných místech najíždět snad dvacetkrát, než se to zdařilo a nebál bych se říct, že to byl skoro až frustrující zážitek. Tohle je přesně místo, kde si pěkně od plic zanadáváte, aby se vám alespoň trochu ulevilo. Je vcelku zajímavé, že řada výše zmíněných chyb a nedostatků se v American Long Haul neobjevuje poprvé. Naopak tyto problémy přetrvávají už z minulosti a je s podivem, že se je nikdo ani nepokusil nějak napravit či zmírnit jejich nepříznivý dopad.

Klávesnice postačí

Ovládání tiráku při jízdě jen podtrhuje arkádový model. Ač majitel volantu Logitech G25, který je vybaven pedálem spojky a „háčkové“ řadicí páky, nebylo mi to nic platné. Se spojkou se v této hře pro jistotu nepočítá vůbec a řazení rychlostí je možné provádět pouze sekvenčně. Ten kdo má doma pouze klávesnici, si tedy zoufat určitě nemusí, protože mu ke hraní plně postačí. Použití volantu (pokud ho máte) přesto doporučuji, neboť s ním si jakoukoli automobilovou hru včetně této vychutnáte přeci jen o něco lépe.

HW POŽADAVKY

Položka Min. Doporuč.
Rychlost procesoru 1400 MHz 2000 MHz
Paměť 256 MB 512 MB
Paměť grafické karty 64 MB 128 MB
Operační systém Windows 2k a vyšší
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | | Designed by: video game | Thanks to seo service and internet marketing | Porno | Herní forum a tvorba serverů |
Doplňky spolehlivé české firmy ATP Nutrition