18 Wheels of Steel: Haulin

Když jsem si nainstaloval tuto hru, těšil jsem se, jak si zase trochu zajezdím s kamionem. Od hraní 18 Wheels of Steel: Across America již uplynul nějaký ten pátek. Těšil jsem se na mnohem lepší herní zážitek, stejně tak jako výrazně zlepšenou grafiku. Těšil jsem se i na zlepšený byznys. Na to všechno mě lákaly reklamní slogany prodejců této hry. Musím však smutně konstatovat, že autoři nesplnili nic z velkohubých slibů.

Ve staré dobré AA jsem si mohl zvolit zda chci hrát jednotlivé mise, skládající se z úkolu odvést něco někam. Ne že by jich bylo moc, ale alespoň něco. Také se občas ve vašem „domovském“ městě objevila speciální zásilka za více peněz. I ta kampaň měla alespoň nějaký cíl a měli jste v ní soupeře-jak počítačové, tak čas. Haulin však obsahuje pouze kampaň, která je neomezená, nemáte v ní soupeře a cíl je jediný – nedostat se pod nulu. Což není nejmenší problém, jestliže si zvyknete na to, že na červenou prostě jezdit opravdu nemůžete, stejně jako v protisměru či bez světel v noci (což by ale byla sebevražda, jelikož tma je jedna z mála věcí, která je zpracovaná dobře). Můžete si sice vybrat, jestli jezdit „volně“ a vozit co chcete (já jsem stejně skončil u dvojitých vajec), či koupit nějaký přívěs a zaprodat se nějaké společnosti. Další věc, kterou postrádám, je slušný a přehledný notebook tak, jak byl v AA. Na mapě kupříkladu byla i produkce měst a svého řidiče jste mohli poslat dělat jen jeden okruh. Tady vše chybí.

V celku pěkně jsou ve hře zpracované mraky, zvláště bouřkové, ale zase na druhou stranu by se mohly trochu více pohybovat. Novinkou a to poměrně zdařilou je nutnost občas se vyspat. Jinak začne mít řidič nepříjemné výpadky, asi to má být mikrospánek. Výborně jsou také zpracované modely kamionů a přívěsů, ale to se tak nějak od hry očekává. Pěkná věc je také nutnost vypnout motor před tankováním.

Na druhou stranu, modely ostatních automobilů jsou, stručně řečeno, jednoduché. Konečně dostaly brzdová světla, ale nějaký vnitřek absolutně postrádají, mají jen jakýsi stín přímo na skle, což má asi představovat interiér. U osobních automobilů se ještě dají zatnout zuby, ale náklaďáky, které ve hře jezdí, vypadají opravdu jako dětské hračky. Mikrospánek je taktéž trochu přehnaný. Přece jen to, že nastane asi dvacet sekund po prvním zívnutí je trochu absurdní, často se ani to zívnutí nekoná a obrazovka rovnou zčerná, naštěstí jen na pár sekund. Jde to sice obejít zesvětlením barev v systému, ale ve dne, v mezičase kdy byste nespali, by hra byla trochu moc světlá. Zajímavostí je, že i když řidič usne za volantem, dokáže řídit a ještě k tomu ho ani náraz do svodidel neprobudí. Další pěkná věc je, že po načtení hry stojíte (to bylo již v AA), ale spát můžete za jízdy…Na můj vkus je i ona nutnost spát až moc častá. Spíte osm hodin, ale jedete snad opět jen osm hodin. Takto kdyby jezdil každý tak si nevydělá ani na pokuty. Když jsem u pokut, ty jsou pěkně mastné a pokud to přeženete na začátku, může vás to položit. Jinak už vás nepoloží asi nic, nafta je vcelku levná vzhledem k výdělkům, no moc benzínek ve hře, ale taky není.

Co dokáže slabší jedince opravdu položit, je doprava, grafika, prostředí, no fakticky větší část hry. Hra se skládá vlastně jen z úzkých koridorů, kterými vedou silnice. Deset metrů od silnice vás zaručeně zabrzdí neviditelná zeď. Jen tu a tam se dá vyjet mimo trať, například si zajezdit po hladině jezírka. Opravdu není zmrzlé, v Miami nemrzne. Co mě pomalu nutilo chtít tolik spánku jako řidič (jehož vzhled si ještě k tomu ani nemůžete zvolit, jako v AA), bylo naprosto stereotypní okolí silnic. Sice se trochu mění, ale opravdu po mnoha kilometrech. Občas je lemuje nějaký ten obrovský stožár, ale to je všechno.

 

K tomu když začne sněžit nebo pršet, je tma jako v pytli. Kamion se, nečekaně, na mokré či zasněžené vozovce nechová nijak rozdílně, snad pouze na sněhu jedete asi o 5km/h pomaleji.Doprava ve hře je příšerná, bez volantu se to skoro nedá hrát, jelikož na klávesnici je opravdu těžké udržet se v pruhu. Navíc silnice jsou volné jen v noci, no „potěš pánbů“, jak se říká, jinak bych to nezvládl, není nic vidět, takže běžně jezdíte z pruhu do pruhu jako šílenci. Další gól je, když jedete ve městě 80 a před vámi naskočí červená. Samozřejmě máte maximální hledanost, která klesá rychlostí šneka. Zabrzdit se to nedá ani pokud jedete povolených 45, stačí o deset centimetrů přejet a platíte. O rozloze a postavení měst se raději ani nebudu zmiňovat. Jdou sice většinou objet po dálnici, což je též novinka, ale zase když už tam musíte, tak je to děs. Vymotat se tam je občas pekelný úkol, zejména z počátku. Využívat můžete také motorovou brzdu zabrzdíte na 20-30 metrech (i z kopce).

Že jste to nikdy neviděli? Já také ne… Věcička, nad kterou se zasmějete, je, že autoři nemají (na) licence, tak namísto „VISA“ potkáte stožár „PIZZA“. Hudba ke hře není prakticky žádná, hezké sice jsou zvuky motorů, ale poslouchat deset hodin denně randál motoru, no nevím, mně z toho už pomalu pobolívá hlava. Písnička je ve hře asi jedna či dvě. Mně osobně se sice líbí, ale chtělo by to přidat. Další zvuk, který vás občas může rozptýlit (ale pokud usnete za volantem tak nevzbudí, paradoxně ani když ho sami vydáváte) je vysílačka. Občas se někdo z dalších řidičů zeptá, jak je na tom doprava. Ovšem to již po čase taky upadne do šíleného stereotypu, když vezmete v potaz, že se hlášky od 18 WoS:AA nezměnily.

 

HW Požadavky:

256MB ram
128MB grafika
1.8GHz processor
Doporučené

512Ram
256MB grafika
2,0 GHz processor

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | | Designed by: video game | Thanks to seo service and internet marketing | Porno | Herní forum a tvorba serverů |
Suplementy pro Vaše svaly a síly