Sins of a Solar Empire: Rebellion

Výborná, vyvážená a chytlavá strategie, která dokáže hráče pohltit. Bohužel ji uškodila nepřítomnost kampaně a také ji chybí něco, co by vás po čase nutilo hrát ji znovu a znovu. I přesto má ale určité, těžko specifikovatelné kouzlo a ví, jak oslovit. Přehlédneme-li drobné chybky, které by potřebovaly doladit, nedá se jinak co vytknout a zvláště fanoušci vesmírných strategií by neměli váhat s koupí.

Stejně jako se hudebníci drží pravidla “Když nevíš co bys, vydej bestofku”, následovali Ironclad Games herní ekvivalent téže mantry a vydali za skoro plnou cenu Sins of a Solar Empire s podtitulem Rebellion, který přináší jen pomálu nového. To je největší, ale naštěstí jediný, zásadní hřích (I see what you did there!) tvůrců..

Změn je stopové množství a majitele SoaSE: Trinity mohu ujistit, že jejich hodnota (z hlediska otázky koupě za plnou) je, eufemisticky řečeno, diskutabilní. Kdyby Rebellion konečně přinesl třeba nějakou formu kampaně, ani bych necekl. Tři nové jednotky (jedna velká, jedna suverénně nejslabší a jedna vlajková loď), rozštěp frakcí, nový typ planety, téměř nepozorovatelné změny v diplomacii a lehce vylepšená grafika, to je vážně málo. Znalci hry tak mohou směle přeskočit celou následující sekci.

Považuji za slušné představit tuto cenami ověnčenou hru neznalým, protože Rebellion je vhodným nákupem především pro ně. Žily byly dvě rasy, které o sobě nevěděly – lidé a vasarijci. Lidem byla soudržnost málo, a tak se ještě rozštěpili na jakýsi religiózně-technologický kult ve formě frakce Advent, zatímco zbytek lidstva zůstal věren frakci TEC, což je čistě tradicionalistická představa lidstva ve vzdálené budoucnosti.

Všichni tři zmínění na sebe jednoho krásného hvězdného data narazili. Je nepodstatné proč. Hra nemá kampaň, kde bychom prožívali srdceryvné eskapády hrdinů ani majestátní pamětihodné okamžiky velkých měřítek. Příběh a universum tvoří jen úvod zabalený do pěkného obalu, pod nímž se skrývá prvotřídní strategie s neotřelou koncepcí. Navíc je vesmírná a to není zrovna mainstream posledních let.

Středobodem všeho je hvězdná soustava. V ní se nachází spousta vesmírných těles s vlastní gravitací – planety (terestriálního typu, pouštní, ledové a vulkanické), asteroidy, jakási iontová mračna, červí díry, plynní obři, vesmírný bordel a meteorické grupy. Planety a asteroidy lze kolonizovat. Z populace plynou kredity. Okolo většiny těles se pak nachází malé planetky, z nichž lze těžit buďto jakýsi fialový krystal, nebo kovy. Za to všechno stavíte lodě a vyvíjíte technologie.

Počet budov, které lze u každého tělesa postavit, je omezený, takže musíte alespoň ze začátku moudře vybírat, kam co fláknete. Budovy se dělí na logistické (laboratoře, doky, vysílače, obchodní centra) a taktické (veškerá obrana, experimentální zbraně atd.). Čím více laboratoří postavíte, tím více technologií máte přístupných k výzkumu. Významnou roli hraje kultura, která se po vynálezu meziplanetárního rozhlasu šíří soustavou. Těleso pod vlivem cizí kultury je časem ztraceno, nebo ho nelze kolonizovat, dokud vliv neopadne.

Mezi tělesy lze cestovat jedině po předem daných trasách (jen vasari disponují technologií, která to umí obejít, a další výjimku tvoří spárované červí díry). V “gravitačním poli” (gravity well) těles se lodě pohybují značně pomalu. Mezi tělesy se přemisťují rychlými fázovými skoky, ovšem nejprve se musejí dostat na hranici gravitačního pole. Pořádný velitel pak každé flotile zapíná hromadný skok, takže lodě na sebe čekají a skočí najednou.

Takový přesun mezi třemi planetami pak může zabrat velmi dlouhé minuty, takže hra v jistém smyslu připomíná tahovou strategii, nebo hry od Paradoxu. Musíte si tedy velmi dobře rozmyslet, kam své lodě umístíte, a jak spravovat válečnou frontu. Jedna herní seance zabere nezřídka několik jednotek hodin a skutečně nejde o to, zda nepřítele uklikáte.

» Operační systém: XP, Vista, 7

» Procesor: Intel Pentium 4 @ 2.2 GHz / AMD Athlon XP 2400+
» Grafika: nVidia GeForce 6800 / ATI Radeon X1650
» RAM: 1
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | | Designed by: video game | Thanks to seo service and internet marketing | Porno | Herní forum a tvorba serverů |
„Kdo má tak málo fantazie, že své lži musí opírat o důkazy, měl by raději rovnou mluvit pravdu.“ Oscar Wilde