Crysis


Jen málokterá hra se může pochlubit titulem jedné z nejočekávanějších her všech dob. Crysis je právě tou vysněnou modlou, jejíž směrem se ubírají zraky milionů natěšených hráčů po celém světě v naději, že přinese nejen slibovaný revoluční vizuální zážitek, ale také skvělou hratelnost, bez které by byl fešný kabátek úplně zbytečný. Díky tomu si vzali hru do parády hned dva recenzenti. David Sillmen (bílý text) popisuje celkové pojetí hry, příběh, nanosuit, vozidla a mise a Petr Kárník (světle modrý text) si vzal na mušku umělou inteligenci, design, zbraně, grafické zpracování a další technické věci. Takže do toho.


(David Sillmen) Udělejme výjimku a hned na začátku recenze si nahlas řekněme, že Crysis je jednoduše skvělou hrou, která bezezbytku naplnila očekávání. Než ale odběhnete do obchodů, tak si aspoň vyslechněte, co vás čeká. CryTek už před třemi lety dokázal, že se nemusí schovávat ani před tou největší konkurencí, když se jeho Far Cry přinejmenším vyrovnalo a podle některých i překonalo tehdejší rivaly Half-Life 2 a DOOM 3. Tehdy jsme si ještě mohli říci, že jde o náhodu, někdo dokonce vykřikoval cosi o pouhém technologickém demu a že mu tam chybí více „hry“, a vůbec stále hrozilo, že CryTek zůstane tzv. studiem jedné pecky. Jenže ambice tří tureckých bratří usazených v Německu stále rostly, podmínky poskytnuté Ubisoftem nestačily, a tak došlo k přesunu pod křídla Electronic Arts. Tento megavydavatel ale na titul naštěstí neměl prakticky žádný vliv, jen sypal peníze – a nebylo jich málo.
Povedený příběh, základ úspěchu
Crysis si vás dokáže omotat kolem prstu během první minuty, a to jinak než důrazem na prvoplánovou akci v každém koutu, jako Call of Duty 4. Na začátku se ocitnete v letounu spolu s trojčlennou jednotkou špičkově vyzbrojených vojáků, kteří dostali zdánlivě banální úkol: kdesi v Tichomoří zachránit zajatou doktorku Rosenthalovou z rukou Severokorejců. Jsme v budoucnosti, takže se nelze divit, že náš hrdina přežije i nepovedený seskok z letadla, kdy do něj ve vzduchu narazí něco neidentifikovatelného. Na pláži, kam se z vody vymotá, je prostě malebně – prochází se tu líně obří želva, kterou není problém uchopit, prohlédnout si jí, a pokud nejste ochránci zvířat, pak s ní i někam mrštit, jen tak, nebo třeba po nepříteli.
Crysis se ve všech ohledech snaží budit zdání realističnosti. Slouží k tomu i perfektní fyzika, kdy každičkou věc můžete vzít, popřípadě zničit. Ale nemusíte. Není to jako v Half-Life 2, kde jste nuceni využívat hrátek Gravity Gunu k řešení logických zádrhelů. Tady ty věci prostě jsou a působilo by nepřirozeně, kdyby vám byly nuceny. Můžete si jich všímat, ale také nemusíte. Jako ve skutečném světě.

Nezdá se to, ale Crysis má i poměrně strhující příběh. Základní osu zná asi každý. Zprvu proti z výše zmíněného důvodu bojuje komando perfektně vybavených Američanů, tedy především vy coby Jake Dunn, krycím jménem Nomad a velká část severokorejské armády. Už zkraje hry ale nacházíte známky něčeho mnohem hrozivějšího. Často přiběhnete na místo určení, hra převezme režii a v dramatických nájezdech ukáže něco šokujícího. Zvyšuje to filmovou atmosféru a v úvodních fázích docela připomíná slavný film Predátor.
Bojůvky proti komunistům zabírají zhruba polovinu hry. A výrazně se podobají Far Cry. To znamená, že jednotlivé mise se odehrávají na značném lánu země, který není problém volně prozkoumávat, chodit oklikami lesem, ale také lze jít rovnou za nosem podle značky na mapě. Od velitele týmu dostáváte rádiem zprávy o aktuálních úkolech – za každou misi jich je hned několik, některé pak sekundární, jež jsou ale natolik dobře umístěné, že je možné vyřešit je cestou k hlavním. Většinou postupujete sami, parťáci řeší kritické situace na jiných místech, čas od času se ale střetnete.
(Petr Kárník) Ostrov, na kterém se většina hry odehrává, patří mezi úžasné designérské perly a byl by hřích se tu o tom aspoň trochu nerozepsat. Borci z CryTeku si zajisté během vývoje Crysis skákli párkrát na motivační dovolenou do tropů, protože věrnost celého místa je až neuvěřitelná. Každý čtvereční metr do terénu perfektně zapadá a je radost se třeba i jen tak procházet. Najdete zde vše, od písečných pláží, přes vyvýšená místa s nádhernou vyhlídkou do dáli až po neprostupnou džungli plnou nejrůznější flory. Nádhera!
Zdroj: http://bonusweb.idnes.cz/crysis-tohle-je-hra-nove-generace-d47-/Recenze.aspx?c=A071115_232149_bw-pc-recenze_prq

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | | Designed by: video game | Thanks to seo service and internet marketing | Porno | Herní forum a tvorba serverů |