Crysis 3


Jako by se to stalo včera. Spolužák vytáhl z aktovky pár měsíců starý Level s reportáží z E3 2003 a rázem jsme měli následující týdny o čem zarputile debatovat. Doom 3! Far Cry! Half-Life 2! Pochybuji, že jsem si z článků o kýžených skvostech přečetl něco jiného než nadpisy, ale bylo mi to šumák – detailně vymodelovaná, exponovaná střeva zombíků mě uspokojila vrchovatě. Stačila hrstka screenshotů a o nejočekávanějších titulech jsem měl jasno (o tom, jak je na obstarožním rodinném PC rozchodím, už bohužel nikoli).

Přišel rok 2004, já se dosyta pokochal a následující léta už zase řešil „jenom“ věci jako hratelnost, příběh a tak. Než přišla Crysis. Vykřikovat, zvlášť na mírumilovném internetu, že grafika je důležitá, se dnes dle nepsaných hráčských kodexů řadí mezi nejzávažnější společenské prohřešky. Ale kdo se nikdy neohlédl za vymóděným Ferrari či vyleštěnou italskou turistkou, ať hodí kamenem. A tak se snad nemusím bát jít s kůží na trh a přiznat, že na Crysis 3 jsem se těšil primárně ze tří důvodů: 1) Gra. 2) Fi. 3) Ka.

Vydřená krása

Všechny tři body splnili frankfurtští inženýři z Cryteku nerozdílně, na jedničku s hvězdičkou. Crysis 3 je hrou dech beroucí a tuze krásnou, z technologického hlediska bezkonkurenční. Mé ego turisty bylo neustále ohromováno půvabnými výhledy – tuhle ho ozařovalo zapadající slunce, támhle zase padající poletucha mimozemských Cephů. Zaklínač 2 rázem přišel o metál hry s nejpohlednějšími panoramaty. Jedinou kaňkou budiž trhané animace jak z Modern Warfare (tedy žádný Battlefield 3), jinak je ale hraní bez zavřených očí vážně o čelist.

Co je na tom všem nejvtipnější, EA si nemohla vybrat lepší termín vydání – na evropském Originu se hra odemkla o půlnoci 21. února 2013, tzn. spustil jsem ji hned po skončení konference odhalující Playstation 4. Namlsala vás Sony grafickým zpracováním titulů příští generace? Netřeba čekat tři čtvrtě roku, své choutky můžete ukojit hned teď, s Crysis 3. S PC verzí Crysis 3 a s velice slušnou konfigurací, nutno podotknout.

Crysis 3 – rekapitulace příběhu
02:43
Recenze obvykle neplním hardwarovými onaniemi a už vůbec ne předtím, než se vůbec dostanu k samotné hře. Jak jsem ovšem varoval v úvodu – tohle je dílo Cryteku a k němu se přistupuje jinak. Totiž inženýrsky.

Dobrou zprávou je, že počítač se mi neroztekl (jak tvůrci vyhrožovali), ačkoliv jde o první a na dlouhou dobu jedinou hru, u níž jsem musel slevit z maximálně maximálního nastavení. Sestava, která hostí Intel Core i5-3570k, 8GB RAM a mírně přetaktovanou grafickou kartu GTX660Ti, si poradila s rozlišením 1920×1200 a veškerými detaily vyhnanými až ke stropu, ovšem vyhlazování hran jsem musel stáhnout na tradiční dvojnásobné SMAA.

Největší problém činila vertikální synchronizace, jejíž aktivace udělala z protagonisty táhnoucí se nudli – při prostém běhu se obraz často zpomaloval, jako kdyby byl Prophet přivázán ke gumě. Chápu, že jeho vztah se šlachovitým nanosuitem je poslední dobou problematický a vzájemně už občas ani neví, kdo koho obléká, avšak toto bylo příliš.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | | Designed by: video game | Thanks to seo service and internet marketing | Porno | Herní forum a tvorba serverů |
„Nikdy jsem nedopustil, aby škola stála v cestě mému vzdělání.“ Mark Twain